• سه شنبه ٨ اسفند ١٤٠٢-١١:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٠٣
در صحن شورا مصوب شد:6-218

یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری برای تکمیل پایانه جدید شرق

در جریان دویست و هجدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات مربوط به تکمیل پایانه جدید شرق» با اکثریت آرای موافق اعضاء تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت لایحه در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تكمیل پروژه احداث پایانه جدید شرق» در دویست و هجدهمین جلسه رسمی شورا مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شد. 
ابتدا مدیرعامل سازمان حمل ونقل شهرداری تهران، در خصوص این لایحه در توضیحاتی بیان کرد: پایانه شرق از جمله پروژه‌هایی است که سال‌های بسیار طولانی در حال تکمیل بوده است. قسمتی از پایانه باقیمانده مانده که نیازمند تکمیل قرارداد بوده است؛ یعنی تکمیل این پروژه نیازمند مبلغی بوده که باید برای آن قرارداد جدیدی منعقد می‌شد. لایحه فوق یک لایحه یک فوریتی است که بر اساس تأیید کمیسیون شهرداری بتواند با توجه به آئین نامه خود، قراردادی را منعقد کند. چنانچه قرارداد مذکور انجام نشود؛ تکمیل این پایانه امکان‌پذیر نخواهد بود. لذا درخواست یک فوریت آن در اینجا ارائه شده تا پس از طرح و تأیید کمیسیون انعقاد قرارداد صورت بگیرد که این امر یا از طریق منابع سازمان پایانه‌ها و یا از طریق یکی از شرکت‌های تابع سازمان حمل و نقل بر اساس آئین نامه صورت گیرد تا این پایانه هرچه زودتر مورد بهره برداری قرار گیرد.
در ادامه روند بررسی این لایحه، حبیب کاشانی، عضو شورا متذکر شد: با توجه به تصویب بودجه شهرداری، اولویت این لایحه مورد ابهام است. به این معنا که اگر تصویب این لایحه اولویت داشت؛ در بودجه شهرداری یا حتی در متمم آن باید عنوان می‌شد. این روش، روش مناسبی نیست و علیرغم تأکیدهای فراوان بعد از تصویب بودجه، شهرداری به این نتیجه رسیده است که باید برای این منظور نیز بودجه‌ای اختصاص یابد. 
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه در پاسخ به تذکر کاشانی توضیح داد: اگر به متن لایحه توجه شود؛ مشاهده می شود که این موضوع در لایحه بودجه بوده و در حال حاضر هدف شهرداری از ارائه این لایحه، ترک تشریفات است وگرنه بودجه لازم برای منظور در لایحه لحاظ شده است. 
در جریان بررسی یک فوریت این لایحه، مجری ترمینال شرق در پاسخ به نکات توضیح داد: اقدامات مربوط به تکمیل این پایانه از شهریور ماه آغاز شده است که ۴۰ درصد از آن باقی مانده بود که بخشی از آن مربوط به فعالیت‌های ساختمانی و عمده آن مربوط به تجهیزات است، بازه زمانی برای تکمیل این پروژه یک سال پیش بینی شده بود که به دلیل برخی مسائل با تأخیر مواجه شد و با توجه به پیش بینی‌های انجام شده تا اردیبهشت سال آینده فاز اول این پروژه تکمیل خواهد شد؛ فاز دوم هم تا پایان شهریور تکمیل خواهد شد. 
در پایان، یک فوریت این لایحه با اکثریت آرای اعضاء تصویب شد.
 
کد خبر: 6-218

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: